نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9353
-
الف
+

بازیگر نقش شیطان در فلم «ابراهیم خلیل الله» را بیشتر بشناسید+بیوگرافی

«فخرالدین صدیق‌شریف» بازیگر سریال هایی چون «ملکوت»، «در چشم باد» و..کرکتر شیطان را در فلم ابراهیم خلیل الله (ع) بازی کرده است.

به گزارش آی فیلم2، «فخرالدین صدیق‌شریف» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که بینندگان شبکه آی فیلم2 با بازی او در سریال های «ملکوت»، «مریم مقدس» و «در چشم باد» آشنا شدند، متولد 21 اسد(مرداد) 1334 هجری خورشیدی در تهران است.

فخرالدين صديق‌شريف فعاليت خود با تلويزيون را از سال 1361 در کنار کار تیاتر آغاز کرد و در مجموعه‎ی «شاه‌شكار» (1362) کرکتر «سيدجمال‌الدين اسدآبادی» را بازی کرد.

 گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند «سریال امام علی (ع)»، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فخرالدین صدیق‌شریف محسوب می‌شود.

فخرالدین صدیق‌شریف در سال 1375 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 6 فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد.

صديق‌شريف اغلب در نقش‌های مثبت و در مجموعه‌های تاريخی ظاهر شده و فقط در فلم «ابراهيم خليل‎‏الله (ع)» (1384) در نقش شيطان ظاهر شد.

وی در مورد نقش شیطان در فلم «ابراهيم خليل‎‏الله (ع)» اینطور می گوید : نقش شیطان در فلم ابراهیم خلیل­ الله (ع) را بازی کردم که در چند شکل مختلف در این فلم ظاهر می­‌شد و به نظرم نقش متفاوتی بود.

فخرالدین صدیق‌شریف در سال 1387 در 53 سالگی در سریال «در چشم باد» نیز به ایفای نقش پرداخته است که این‌بار با «مسعود جعفری‌جوزانی» یعنی کارگردان سریال در چشم باد و هنرمندانی چون «پارسا پیروزفر»، «شیرین صفری»، «ارسلان قاسمی» و «مصطفی زمانی» همکاری داشت.

وی همچنین در فلم‌های سینمایی چون «ابلیس» (۱۳۶۹)، «روز واقعه» (1373)، «سرزمین خورشید» (۱۳۷۵)، «دختران انتظار» (۱۳۷۸)، «مريم مقدس (س)» (1379)، «دوشیزه باران» (۱۳۸۶)، «اخراجی‌ها 1» (1386)، «اخراجی‌ها 2» (1387)، «دموکراسی تو روز روشن» (۱۳۸۸)، «اخراجی‌ها 3» (1389)، «گام‌های شیدایی» (۱۳۹۱) و «ساکن طبقه‌ی وسط» (۱۳۹۲) نقش آفرینی کرده است.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر